Pages

Monday 11 April 2011

11th April

My time here at Kirkmuirhill is already drawing to an end.
The congregation in Kirkmuirhill Church of Scotland were very warm and welcoming. It was a true encouragement to be here, and have have such a great feedback.

I am glad the mission report has finally started, and look forward to the following ones.

A special thanks to Ian Watson, Tim Mason and all at Kirkmuirhill for making this available for me!
(http://www.kirkmuirhillchurch.co.uk/)

Today, went to see the grave of John Broun, a Covenanter who was shot for his faith in 1685.

From Friday till next Sunday, I will be joining the Japanese youth retreat which will be held in Milton-keens.

クークミラーヒル教会(スコットランド国教会)での滞在も後わずかとなってしまいました。
昨日、日曜日は夕拝の中で、宣教報告とメッセージをさせて頂き、礼拝後は青年会で証をさせて頂きました。

初めての宣教報告での最初の教会だったので、心配していたのですが、とてもあたたかく迎えられ、良い交わりを持つ事ができ、とても励まされました。

これから、日本の事、また僕の事を覚えて祈ってくれると約束して下さった皆さん、この機会を作ってくれたティム・メイソンとイアン・ワトソン師、そして何より主に感謝します。

今日は、カバナンター(聖契教団)のジョン・ブラウンと言う人物のお墓を見て来ました。1685年に信仰の為、銃殺された人物です。今では、キリスト教国ですが、昔はここでもクリスチャンは多くの苦難にあい、彼らの苦難のお陰で、今、信仰の自由がこの地にあることを思わされました。

今週、金曜日から日曜日まではミルトンキーンズで開かれる欧州青年リトリートに参加してきます。

No comments:

Post a Comment